تبلیغات محیطی

تجهیزات تبلیغات محیطی

نواع تبلیغات محیطی

۱ بیلبورد های شهری و بین شهری

یکی از انواع تبلیغات محیطی که می توان گفت محبوب ترین آن ها نیز می باشد استفاده از بیلورد است. بیلبورد به چند دلیل محبوبیت زیادی دارد که از این دلایل می توان به فضای نسبتا زیاد برای نمایش پیام و شعار و همچنین چمعیت نسبتا زیادی که آن را می بینند و بازخورد آن اشاره کرد. هزینه ی بیلبورد ها نیز از هر محل با محل دیگر و با توحه میزان تردد آن منطقه متفاوت است ولی به طور کلی معمولا بیلبورد های بین شهری هزینه ی کمتری نسبت به بیلورد های شهری دارند. انتخاب محل نصب بیلبورد، اندازه ی آن، مدت زمان نمایش آن و … به نکات مختلفی از جمله مدت زمان کمپین، بودجه، اهداف تعیین شده و .. دارد.

۲ لمپوست بنر

لمپوست بنر نوعی از بنر های تبلیغاتی است که در بلوار ها و کناره های خیابان ها معمولا استفاده می شوند و بازخورد بسیار خوبی را دارا هستند. هزینه نصب این بنر ها نسبت به بیلبورد ها بسیار کمتر است و معمولا استفاده از آن ها به صورت پر تکرار و پرتعداد صورت می گیرد که در نتیجه اثر بخشی بسیار خوبی خواهد داشت. از سوی دیگر این نوع بنر ها می توانند زیبایی خاصی به محیط اطراف خود بدهند و به این ترتیب آزار دهنده نیستند که در اثرگذاری آن اهمیت دارد.

۳ استند تبلیغاتی

استند تبلیغاتی یکی از راه های به نمایش گذاشتن بنر های تبلیغاتی است در محل های پر تردد و پر ترافیک نصب می شود و به همین خاطر توجه زیادی را به خود جلب می کند. این تبلیغات نسبت به بیلبورد ها هزینه کمتری دارد و از طرفی امکانات کمتری هم نسبت به بیلبورد دارد از جمله امکان نورپردازی در آن ها وجود ندارد و فضای انتقال پیام در آن ها کمتر از بیلبورد هاست.

۴ استرابورد

استرابورد درواقع نوعی از استند است با این تفاوت که پایه ی آن به صورت ثابت در نقاط مختلف شهر نصب می شود و استحکام بیشتری دارد. همپنین به دلیل ارتفاع بالاتر آن باعث جلب توجه می شود.

۵ تلویزیون بزرگ شهری

این تلویزیون ها در مناطق بسیار پر بازدید با فضای باز زیاد مثل چهار راه ها قرار داده می شود و می توان اقدام به پخش آگهی ها و تیز های تبلیغاتی در آن ها نمود. این نوع تبلیغات نسبت به دیگر روش ها کمتر مورد توجه قرار گرفته زیرا محل مناسب برای قرار گیری آن ها و تاثیرگذاری صحیح به تعداد کم وجود دارد با این حال چنین تبلیغاتی جدیدا بسیار مورد توجه شهرداری ها قرار گرفته.

۶ تبلیغات در وسایل حمل و نقل عمومی

از مهم ترین انواع تبلیغات محیطی که ارتباط مستقیم با مخاطب دارد استفاده از فضای وسایل حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس ها و مترو است. فضای روی بدنه اتوبوس ها و مترو و همچنین فضای داخلی آن ها مثل دیواره ها و دستگیره ها برای تبلیغات و تاثیر گذاری بر مخاطبان بسیار مناسب هستند.

۷ تبلیغات پل عابر پیاده

تبلیغات بر روی پل عابر پیاده نیز در خانواده تبلیغات بیلبوردی قرار می گیرد با این تفاوت که از فضای پل های عابر پیاده برای نمایش بنر های تبلیغاتی استفاده می شود. این نوع تبلیغات هم با توحه به محل قرار گیری می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی فروش محصولات داشته باشد. در این روش می توان به خوبی از نور پردازی بر روی بنر استفاده نمود و همچنین فضای نمایش تبلیغ نیز  نسبتا زیاد است.

۸ استیکر های تبلیغاتی

استفاده از استیکر های سه بعدی برای تبلیغات در ایران اتفاقی نادر است و تا کنون چنین تبلیغاتی دیده نشده. این نوع از تبلیغات محیطی توانایی جلب توجه بسیار زیادی دارد و در نقاط مختلف دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و در صورت طراحی صحیح می تواند عامل بسیار تاثیر گذاری در افزایش فروش یک برند شود.

انواع تبلیغات

انواع سبک تبلیغات:

تبلیغات آگاهی دهنده:

یعنی کسب و کار شما محصول یا خدمتی را به مردم و مخاطب معرفی می کند و تبلیغ می کند تا به اطلاع آن ها برساند که این محصول و خدمت وجود دارد و مخاطب آگاهی پیدا کند و بیایید آن را خریداری کند و از آن استفاده کند.
حتی ممکن است مخاطب محصول و خدمت شما را بشناسد اما شما گزینه ایی حدید به محصولات و یا کیفیت آن اضافه کردید که باید با تبلیغات آگاهی دهنده به اطلاع مشتری برسانید.

تبلیغات ترغیب کننده:

این نوع تبلیغات فقط مشتری را تحریک میکند و برند شما را در ذهن او یادآوری می کند که مشتری وقتی مثلا به دنبال خرید یک محصول غذایی هست و در سوپر مارکتی به دنبال آن میگردد، شما آنقدر در ذه او جا دارید که تمایل دارد از محصولات غذایی با برند شما استفاده کند و در سبد کالای خود قرار دهد.

تبلیغات یادآوری کننده:

این نوع تبلیغات برای حفظ برند و آن خدمت یا محصولی است که ارائه می دهید، برای اینکه به مخاطب بگویید ما هستیم و غالبا این نوع تبلیغات برای حفظ نبض حیات کسب و کار شما قلمداد می شود.

پس در مرحله اول شما مشخص کنید که چه هدفی را دنبال می کنید.

در حالت دوم باید با زیر مجموعه های مدل تبلیغاتی آشنا شوید تا بتوانید جهت خود را مشخص کنید.

در تبلیغات سنتی با دسته های زیر روبه رو هستیم:

تبلیغات محیطی  که خود شامل موارد زیر میشود:

  1. تبلیغات بیلبورد های شهری (تابلوهای تبلیغاتی)
  2. تلویزیون های شهری
  3. تبلیغات دیوارنویسی
  4. تبلیغات روی بدنه اماکن عمومی و وسایل نقلیه عمومی
  5. برچسب های سه بعدی در فضای خاص و قابل توجه
  6. تبلیغات داخلی :
  7. تراکت تبلیغاتی
  8. تبلیغات روزنامه ایی و تلویزیونی
  9. ست های تبلیغاتی
  10. هدایای تبلیغاتی
  11. کاتالوگ و بروشور تبلیغاتی

تبلیغات ترویج دهنده :

  1. برگزاری سمینارهای تبلیغاتی
  2. برگزاری نمایشگاه های تبلیغاتی
  3. برگزاری استند آپ های تبلیغاتی خیابانی
  4. برگزاری استند آپ ها بر اساس اشانتیون در کنار فروش محصول و …

تبلیغات مدرن کمی گسترده تر است و با توجه به اینکه دنیا رو به مدرن تر شدن و تکنولوژی  است و کلا مردم تمایل استفاده از

ابزار های به روز را دارند، این روش ها در الویت قرار خواهد گرفت.

تبلیغات مدرن شامل:

تبلیغات اینترنتی ، تبلیغات دیجیتال و تبلیغات آنلاین  تکنولوژی بیس است ؛ البته تبلیغات مدرن می تواند تلفیق یک روش خلاقانه باشد که در حالت سنتی ارائه می گردد.

خود تبلیغات اینترنتی شامل موارد بیشماری است که به تعدادی مهم از آن اشاره میکنیم:

  1. تبلیغات شبکه های اجتماعی
  2. تبلیغات بنری
  3. تبلیغات کلیکی
  4. تبلیغات تبادل لینک
  5. تبلیغات تولید محتوایی(بازاریابی محتوا)
  6. بازاریابی وب
  7. سئو و بهینه سازی وب سایت
  8. تبلیغات موبایلی
  9. تبلیغات ویدئویی
  10. تبلیغات ریپورتاژ آگهی
  11. طراحی آپ موبایل (اپلیکیشن های تحت موبایل)
  12. طراحی وب سایت
  13. طراحی بازی های دیجیتال