کمپین تبلیغات
کمپین تبلیغاتی یا Advertising Campaign ؛ در فارسی به برنامه جامع تبلیغات ترجمه شده است. در این مورد معمولاً مدیران به دو دسته تقسیم می شوند. یا به تبلیغات بسیار علاقه مند هستند و یا اینکه از تبلیغات و کمپین ها پرهیز می کنند. در اکثر مواقع این دو رویکرد به دلیل کسب تجربه از تبلیغات گذشته بوده است. که این تجربه ی مدیران عامل شرکت ها معمولاً ناشی از خلاقیت یکی از اطرافیان آن ها بوده است. از نظر محققان و اعضای هیئت علمی پارک بازاریابی ایران تبلیغات تنها خلاقیت نیست بلکه ابزاریست به منظور فروش محصولات و بایستی دارای استانداردهایی در بخش های مختلف باشد.
. Mission ؛شناسایی و اولویت بندی مأموریت یا هدف از ارائه تبلیغ
۲٫ Message ؛پیامی که در زمان ارائه تبلیغ بایستی منتقل شود
۳٫ Media ؛رسانه هایی که بایستی به منظور ارائه تبلیغات، با توجه به بازار هدف و مأموریت تبلیغ از آن ها استفاده کنیم
۴٫ Money ؛بودجه مورد نظر به منظور طراحی، تدوین و ارائه تبلیغ چه قدر است و با چه استراتژی و تاکتیکی هزینه گردد
۵٫ Measurement ؛اندازه گیری کارایی و اثربخشی تبلیغات از ابعاد گوناگون مانند ماندگاری بایستی زمینه تبلیغات آینده باشد.
در رویدادها معرفی شوید
معرفی تخصصتان در مجامعی که به موضوع شما وابسته هستند، میتواند راهکار خوبی باشد و در همایشها، جشنوارهها و کنفرانسهای تخصصی، محل خوبی برای معرفی خدمات یا محصولاتتان خواهد بود.
از مشتریان بخواهید شما را معرفی کنند
افزایش مشتریان بهوسیله مشتری قبلی، بهترین راه ممکن برای بازاریابی کسبوکارتان خواهد بود.پس راههای ارتباطی را از دست ندهید و از مشتریان بخواهید دقیقاً همانطور که شما میخواهید، شما را معرفی کنند.
۲ روز را بهجای مشتری زندگی کنید
برای اینکه نیاز واقعی مشتریان را درک کنید، باید مثل آنها فکر کنید و مثل آنها عمل کنید. عادات رفتاری آنها در وبسایت، نرمافزار موبایلی و در فضای واقعی را بررسی کنید تا تحلیل شما دقیقترین حالت ممکن باشد. سپس کسبوکار را بر اساس این اطلاعات نوسازی کنید.
یک شانس دوستداشتنی بدهید
اگر کسی میخواهد محصول شما امتحان کند و بعد آن را خریداری کند، چرا این فرصت را از او میگیرید. بگذارید با خیال راحت و بدون نیاز به تصمیمگیری سریع خرید کند! این راهکار بسیار مؤثر خواهد بود